Uczennica – mama

Kilka miesięcy temu Julki mama zapisała się na III stopniowy terapii behawioralnej organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej w Krakowie. Niestety przez długi czas była jedynie na liście rezerwowej. Sytuacja się zmieniła diametralnie w ubiegły czwartek późnym wieczorem. Na dwa dni przed rozpoczęciem kursu ktoś zrezygnował i zwolniło się miejsce. Trzeba było więc szybko załatwiać nocleg i urlop dla taty bowiem kurs zaplanowano na 5 dni. Na szczęście wszystko się udało i w piątek popołudniu Julka została gospodynią w mieszkaniu. Do pomocy miała tylko tatę. Oczywiście Jula odprowadziła mamę na dworzec klejowy, nie mogła zrozumieć dlaczego mama wsiada do pociągu a Ona zostaje na peronie. Wcześniej pociągiem zawsze jeździliśmy całą rodziną. A tutaj mama jechała sama. Wiedziała , że mama jedzie do Krakowa i to aż na całe 5 dni. Ale sądziła że pociągiem pojadą razem. Dlatego aby ograniczyć stres związany z rozstaniem nie czekaliśmy nawet na odjazd pociągu tylko szybko poszliśmy po obiecane lody.

Przez te dni gdy byliśmy tylko we dwójkę musieliśmy zachować w mieszkaniu idealny porządek, bowiem na wczoraj Julka miała zaproszone do siebie bardzo ważne osoby. A co w tym czasie robiła mama. Pilnie się uczyła, program zajęć obejmował między innymi:

– Podstawy naukowe Stosowanej Analizy Zachowania
– Procesy behawioralne rządzące ludzkim i nie tylko ludzkim zachowaniem.
– Systemy wzmocnień – jak je tworzyć, rozwijać i wycofywać.
– Zasady wczesnej interwencji behawioralnej.
– Jak uczyć czyli podstawowe techniki behawioralne.
– Teoria w praktyce – warsztaty dotyczące technik behawioralnych.
– Behawioralne techniki kształtowania umiejętności komunikacyjnych.
– Jak tworzyć efektywne programy terapeutyczne – diagnoza funkcjonalna jako podstawa indywidualnego programu terapeutycznego.
– Uczenie samoobsługi, rozwijanie samodzielności oraz trening czystości.
– Kształtowanie umiejętności zabawy i konstruktywnego, aktywnego wypoczynku.
– Jak utrzymywać efekty terapii – techniki generalizacji.
– Strategie skutecznej integracji.
– Funkcjonalna analiza zachowań.
– Definicja zachowań deficytowych oraz nadmiarów behawioralnych.
– Strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
– Techniki terapii zachowań kompulsywnych oraz fobicznych.
– Dokumentowanie procesu terapeutycznego.

Julka oczywiście wszystkim terapeutkom opowiadała, że mamusia pojechała do Krakowa i wróci za 5 dni. Julce trudno było zrozumieć co to dokładnie oznacza i jeszcze wczoraj ochoczo opowiadała że mama wróci za … 5 dni. Niestety nie doczekała na przyjazd mamy, wcześniej usnęła.

A oto efekt nauki, okazały dyplom:

Podziel się